Martin Hoffmann

Research Associate 
Phone +49 (0) 7131 645636-815
E-Mail martin.hoffmann@remove-this.ggs.de

Research Interests

Liability Law, Insurance Law, Transport Law

Curriculum Vitae/Professional Experience

Curriculum Vitae

  • Since August 2014: Research Associate at the German Graduate School of Management and Law, Heilbronn
  • 1 August 2013 - 31 July 2014: Research Associate at the Institute for Transport Law at the University of Mannheim
  • 1 August 2008 - 31 July 2013: Research Assistant / licensed research assistant at the Institute for Transport Law at the University of Mannheim (Prof. Dr. Patrick Schmidt)
  • 1 September 2007 - 31 January 2008: Research Assistant to the chair in German and Foreign Public Law, International Law and European Law at the University of Mannheim (Prof. Dr. Eibe Riedel)

Education and Training

  • Since October 2013: doctoral candidate in Legal Studies and Economics at the University of Mannheim; advised by Prof. Dr. Patrick Schmidt
  • 21 January 2013: First state law examination
  • September 2006 - January 2013: Study of law at the University of Mannheim, emphasis on business law with insurance law

Internships

  • 7 June 2010 - 16 July 2010: Johannsen Rechstanwälte (Hamburg)
  • 19 July 2010 - 27 August 2010: BLD Bach Langheid & Dallmayr, Rechtsanwälte  Partnerschaftsgesellschaft mbB (Cologne)
  • 1 October 2012 - 31 October 2012: AXA Krankenversicherung AG / AXA Konzern AG (Cologne)

Current Research Projects

  • Autonomous Driving: Compatibility of vehicle automation with applicable national and international law 

Publications

  • von Bodungen, B., & Hoffmann, M. 2018. Hoch- und vollautomatisiertes Fahren ante portas – Auswirkungen des 8. StVG-Änderungsgesetzes auf die Herstellerhaftung, Neue Zeitschrift für Verkehrsrecht, 31: 97-102.

  • von Bodungen, B., & Hoffmann, M. 2017. Zur straßenverkehrsrechtlichen (Un-) Zulässigkeit automatisierter Fahrzeuge. Zeitschrift zum Innovations- und Technikrecht, 5: 85–92.

  • von Bodungen, B., & Hoffmann, M. 2016. Autonomes Fahren – Haftungsverschiebung entlang der Supply Chain? (Teil 2). (Im Erscheinen in: Neue Zeitschrift für Verkehrsrecht).

  • von Bodungen, B.

    , & Hoffmann, M. 2016. Autonomes Fahren – Haftungsverschiebung entlang der Supply Chain? (Teil 1). Neue Zeitschrift für Verkehrsrecht, S. 449-454.

  • von Bodungen, B., & Hoffmann, M. 2016. Das Wiener Übereinkommen über den Straßenverkehr und die Fahrzeugautomatisierung – Wege aus dem Zulassungsdilemma (Teil 2). Straßenverkehrsrecht, S. 93-97.

  • von Bodungen, B., & Hoffmann, M. 2016. Das Wiener Übereinkommen über den Straßenverkehr und die Fahrzeugautomatisierung – Wege aus dem Zulassungsdilemma (Teil 1). Straßenverkehrsrecht, S. 41-47.

  • v. Bodungen, B., & Hoffmann, M. 2015. Belgien und Schweden schlagen vor: Das Fahrsystem soll Fahrer werden! Neue Zeitschrift für Verkehrsrecht, S. 521-526.

Volunteer Activities

  • 1 February 2011 - 31 January 2013: Member of the Supervisory Board at the University of Mannheim
  • 1 January 2011 - 31 October 2011: Member of the Federal Executive Committee for the Student Initiative for Children
  • 24 February 2009 - 14 Oktober 2009: Member of the the University of Mannheim Senate
  • 1 September 2008 - 31 September 2009: Chairperson and spokesperson for AStA a the University of Mannheim
  • 1 August 2007 - 31 July 2008: Student Association Speaker for Law and member of the Departmental Council for the Legal Studies Department