Dr. Jochen Becker, CFA

Assistant Professor of Marketing & Financial Communication
Telefon 07131 645636-78
E-Mail jochen.becker@remove-this.ggs.de

Forschungsschwerpunkte

Wertorientiertes Beziehungsmanagement, Wirkung von Marketingkenngrößen auf den Unternehmenserfolg; Finanzmarktkommunikation

Lebenslauf/Berufliche Historie

  • Seit 11/2008: Post-Doktorand, German Graduate School of Management and Law
  • 2008: Wissenschaftlicher Mitarbeiter, German Graduate School of Management and Law
  • 2004: Ernennung zum Chartered Financial Analyst (CFA) durch die American Association of Investment Management and Research (AIMR)
  • 2001–2004: Consultant bei der Perlitz Strategy Group
  • 1997–2001: Research Assistant beim Deutschen Investment Trust (DIT), Frankfurt Abteilung: Buy-Side-Company Research
  • 1996–1997: Projektmanager bei der SAP AG, Walldorf Abteilung: Treasury
  • 1994–1996: Ausbildung zum Bankkaufmann/Finanzassistenten bei der H+G Bank Heidelberg e.G.

Ausbildung

  • 11/2008: Promotion zum Dr. rer. pol., Universität Mainz
  • 01/2005–11/2008: Externer Doktorand am Lehrstuhl für Marketing I – Prof. Dr. Frank Huber, Dissertationsprojekt: »Das Risiko einer Kundenbeziehung aus Unternehmenssicht«
  • 03/2004–04/2008: Research and Teaching Associate am Department for Marketing & Strategic Management der International University in Germany, Bruchsal
  • ab August 2007 Lehrstuhlvertretung
  • 03/2004: Abschluss Diplom-Kaufmann an der Universität Mannheim Schwerpunktfächer: Marketing; Banken & Finanzierung; Internationales Management.

Veröffentlichungen: Bücher

Begutachtete Beiträge in Konferenzbänden

  • Becker, Jochen & Medjedovic, Josip (2012): The Perfect Marketeer - A Coordinator between Customer and Financial Market Focus. MRSG 06.2012.
  • Schäfferling, André, Wagner, Heinz-Theo and Jochen Be-cker (2012): Characteristics of a Firm's Ownership and IT Capability: An elusive Relationship, Pre-International Conference on Information Systems Workshop on Accounting Information Systems, Orlando, USA, pp. 1-9.
  • Schäfferling, André, Wagner, Heinz-Theo and Jochen Becker (2012): "Exploring the Relation Between Firm Ownership and IT Capability," 20th European Conference on Information Systems, Barcelona, Spain, pp. 1-12.
  • Customer Equity and Systematic Stock Price Risk, in: Abstract Proceedings of the 16th Annual AMA Frontiers in Services Conference, San Francisco, CA, USA, 04.-07. Oktober 2007 (zus. mit Tomás Bayón)
  • Behavioral and Monetary Effects of Capacity Driven (Dis)Services in the Airline Industry: Why Revenue Management Systems are due for Change, in: Abstract Proceedings of the 14th Annual AMA Frontiers in Services Conference, Tempe, AZ, USA, 06.-09. Oktober 2005 (zus. mit Tomás Bayón und F. v. Wangenheim)
  • Customer Equity as a Predictor of Stock Price Performance: An Investigation in the Financial and Telecommunication Services Industries; in: CD-Rom Proceedings of the 34th European Marketing Academy Annual Conference (EMAC), Mailand, Italien, 24.-27. Mai 2005 (zus. mit Tomás Bayón)
  • Customer Equity as a Predictor of Stock Performance: An Investigation in the Banking and Telecommunication Industries, in: Abstract Proceedings of the 13th Annual AMA Frontiers in Services Conference, Miami, FL, USA, 27.-31. Oktober 2004 (zus. mit Tomás Bayón)
  • Managing Customer Relationships as Portfolios of Real Options, in: Abstract Proceedings of the 13th Annual AMA Frontiers in Services Conference, Miami, FL, USA, 27.-31. Oktober 2004 (zus. mit Tomás Bayón).

Beiträge in sonstigen Sammelwerken

  • Customer Equity als Prädiktor der Aktienkursperformance, in: Bauer, H.H.; Stokburger, G.; Hammerschmidt, M.; (Hrsg.): Marketing Performance, Wiesbaden 2006, S. 158-165 (zus. mit Tomás Bayón)
  • Kundenbindungsflexibilitäten als Realoptionen: Konzept, Modellierung und Implikationen für das E-Banking, in: Petzel. E. (Hrsg.): E-Finance, Wiesbaden 2005, S. 565-580 (zus. mit Tomás Bayón).

Arbeitspapiere

  • Customer Equity and Stock Return: Does the Ultimate Marketing Metric Really Matter?, Working Paper heilbronn business school, Juni 2008 (zus. mit Tomás Bayón).
  • Brand Valuation:How financial analysts account for brand equity, Working Paper Heilbronn business school, Mai 2008 (zus. mit Florian v. Wangenheim).
  • Longitudinal Effects of Capacity Driven (Dis)Services, Working Paper 39/2005, International University in Germany, School of Business Administration, Dezember 2005 (zus. mit Tomás Bayón).
  • Customer Equity and Stock Performance: Approach and First Results; Working Paper 25/2004, International University in Germany, School of Business Administration, Dezember 2004 (zus. mit Tomás Bayón).